• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Försök till lägre ränta på samlingslån 300k?

Allwayskid

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
28 Oktober 2019
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Hej!
I mars i år (2019) lyckades jag få igenom ett samlingslån på 300k, vilket var en stor lättnad då det med mina förutsättningar inte kändes möjligt.

Nu har min uc score gått ner betydligt och jag börjar fundera på om man kan ringa lendify och se om räntan kan sänkas?
Är det för tidigt? Eller är de bättre att söka via lendo/advisa?

Just nu har jag 3.2 i betyg och 2 ff på uc.

Tack på förhand
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

No1knows

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
152
Mottagna reaktioner
50
Poäng
177
Bara att maila eller ringa dom och höra vad som säger. Jag sänkte räntan på mitt lån hos marginalen på 350k för 1 månad sen, hade då haft lånet i 7 månader. Sa att jag fått ett erbjudande med lägre ränta än vad jag hade hos dom för tillfället, som gav mig ett moterbjudande och kunde sänka min ränta från 7% till 5,7%. :)
 

Allwayskid

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
28 Oktober 2019
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Ringde dom vid 15 tiden och fick ner räntan 2% och även baka in mitt sista lån på 20k!
Dock tog den rn upplysning men ingen jätte katastrof.

Fick precis sms om att pengarna kommer betalas ut
 

Erikovic

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 Februari 2019
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Ringde dom vid 15 tiden och fick ner räntan 2% och även baka in mitt sista lån på 20k!
Dock tog den rn upplysning men ingen jätte katastrof.

Fick precis sms om att pengarna kommer betalas ut
Hej! Angav du något skäl till varför du önskade få räntan sänkt? Vad hade du innan och vad fick du nu?
 

Allwayskid

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
28 Oktober 2019
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Hej! Angav du något skäl till varför du önskade få räntan sänkt? Vad hade du innan och vad fick du nu?

Gjorde som ovan och sa att jag fått ett bättre erbjudande, dom frågade vart och hur dock men sa ica banken via advisa och han sa bara att då har dom nog blivit exkluderande från den förfrågningen.

Jag hade 8.55 innan och fick ner sänkt till 6.5% men dom har ju något rabatt system så gick direkt ner till 6.04%

Fortfarande inte en super ränta men betydligt bättre.
 

Erikovic

Aktiv medlem
Poäng: 32
Blev medlem
15 Februari 2019
Meddelanden
30
Mottagna reaktioner
6
Poäng
32
Gjorde som ovan och sa att jag fått ett bättre erbjudande, dom frågade vart och hur dock men sa ica banken via advisa och han sa bara att då har dom nog blivit exkluderande från den förfrågningen.

Jag hade 8.55 innan och fick ner sänkt till 6.5% men dom har ju något rabatt system så gick direkt ner till 6.04%

Fortfarande inte en super ränta men betydligt bättre.
Ok! Grattis! Ganska stor förbättring ju. Har liknande förutsättningar så ska nog göra ett försök jag med. Tack för info
 

Allwayskid

Aktiv medlem
Poäng: 12
Blev medlem
28 Oktober 2019
Meddelanden
35
Mottagna reaktioner
4
Poäng
12
Ok! Grattis! Ganska stor förbättring ju. Har liknande förutsättningar så ska nog göra ett försök jag med. Tack för info

Konstigt dock att enligt kreditupplysningen jag fick av uc nu har jag riskprognos 1.34 men enligt min uc är den 3.2 och de var innan ff också.

Får man fråga vad du har för lån och förutsättningar?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp